نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

كشور آلمان در نیمكره شمالی و در قلب اروپا یا به عبارتی، در اروپا مركزی قرار دارد و با كشورهای دانمارك، هلند، بلژیك، لوكزامبورگ،‌ فرانسه، سویس، اتریش، جمهوری چك و لهستان همسایه می‌باشد.

 

مساحت آلمان در حدود 357 هزار و 99 كیلومتر مربع است و جمعیت آلمان 83 میلیون نفر است.

 

پایتخت آن از سال 1990 برلین می‌باشد كه حدود 5/3 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

 

 

شهرهای مهم آلمان برلین، دوسلدورف، هامبورگ، فرانكفورت، مونیخ، كلن و هانوور است.

 

كشور آلمان از نظر صنعتی بعد از آمریكا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد. این كشور عضو سازمان ملل متحد، جامعه اروپا، پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو)، كنفرانس امنیت و همكاری در اروپا، اتحادیه اروپای غربی، گروه هفت، سازمان همكاری اقتصادی و توسعه و شورای اروپا و زبان آلمانی است.

 

 

 

زبان آلمانی، زبان اصلی كشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، لوكزامبورگ و لیختن اشاین است. تعداد آلمانی زبانها در اروپای مركزی حدود 120 میلیون نفر است و برای 50 میلیون نفر از اروپائیان نیز زبان آلمانی دومین زبان به شمار می آید. همچنین زبان رسمی اتحادیه اروپایی آلمانی است.

 

حكومت آلمان، پس از پیمان وحدت 2 آلمان در 31 اوت 1990«جمهوری فدرال آلمان» نام گرفت و این پیمان از سوم اكتبر همان سال به اجرا درآمد.

 

جمهوری فدرال آلمان از 16 ایالت تشكیل شده است.

 

هر ایالت از یك قانون اساسی، یك مجلس و یك هیات دولت مركب از نخست‌وزیر وزیران برخوردار است.

 

در آلمان ایالت‌ها و حكومت مركزی از هم جدا نیستند بلكه با یكدیگر همكاری می‌كنند و برای زندگی در آن به آموزش زبان آلمانی احتیاج دارید.

 

 هیچ صدراعظمی اجازه ندارد به ضرر نخست‌وزیر یك ایالت علمی انجام دهد و حكومت محلی نیز حق ندارد عملی علیه دولت مركزی صورت دهد.

 

 

 

ادیان و مذاهب مختلف در آلمان و پیروان هر یک

 

 

 

امروزه در آلمان فدرال تعداد زیادی گروه‌های مذهبی و مكاتب با گرایش گوناگون وجود دارد. آمارها حاكی از آن است كه حدود 400 سازمان با گرایش‌های مذهبی مختلف وجود دارد.

 

دولت آلمان بر این اعتقاد است كه انجام فعالیت‌های مذهبی تا اندازه‌ایی كه حقوق اساسی دیگران را مورد تعدی قرار ندهد، مجاز می‌باشد.

 

و چنانچه فرقه‌ایی از این حدود تجاوز نماید، حكومت می‌تواند در برابر خطرها هشدار داده و از عضویت افراد در چنین فرقه‌ایی جلوگیری به عمل آورد.

 

قریب 55 میلیون نفر، نزدیك به دو سوم جمعیت آلمان فدرال پیرو یكی از مذاهب مسیحی هستنند. 26/6 میلیون نفر كاتولیك رومی و 26/3 میلیون نفر پیرو سایر مذاهب مسیحی می‌باشند.

 

 یك سوم بقیه یا پیرو هیچ دینی نیستند و یا پیرو ادیان غیرمسیحی مانند اسلام و یهودیت هستند.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: